
Er zijn héél veel categorieën en ook héél veel berichten. Deze berichten worden doorgaans snel geïndexeerd door de zoekmachines. U krijgt zo dus relatief snel twee retourlinks van een belangrijke site.
Maar daar houdt het nog niet op. Anderen zijn op zoek naar content voor hun site. Zij zoeken vooral op ‘article submission sites’ zoals de hiervoor genoemde. Artikelen worden opgehaald van de site en ook op andere sites overgenomen inclusief de verwijzingen naar uw site. Dat zijn dus extra inkomende links.
In een recente videoboodschap geeft Google de tip om niet al te zwaar in te zetten op deze manier van SEO. Het is beter om goede content te produceren die ‘natuurlijke links’ oplevert dan kunstmatig links bijeen te schrapen via een site als Ezine. Daarnaast geeft Google aan dat veel artikelen op deze site van een lage kwaliteit zijn, en dat de mensen die er artikelen ophalen dit meestal alleen doen om iets op hun eigen site te kunnen zetten; ‘crappy content, crappy site’.
Inmiddels heeft het inzenden van content bij article directories nog slechts beperkt nut. Google heeft de waardering van deze artikelen drastisch aangepast.
