Ga naar de inhoud

News

Social Media beheer

    [av_slideshow_full size=’featured_large’ min_height=’0px’ stretch=” control_layout=’av-control-default’ src=” attachment=” attachment_size=” position=’top left’ repeat=’no-repeat’ attach=’scroll’ conditional_play=” animation=’slide’ transition_speed=” autoplay=’false’ interval=’5′ lazy_loading=’disabled’ av-small-hide=’aviaTBav-small-hide’ av-mini-hide=’aviaTBav-mini-hide’… 

    articles-320

    Retourlinks door artikelen

      articles-320In Nederland zijn ze schaars, de ‘artice directories’ zoals Ezine.com. In Engelstalige landen zijn ze niet weg te denken bij diegenen die aan SEO doen. Een Article Directory werkt als volgt. U schrijft een artikel over een bepaald onderwerp. Onderaan dat artikel of in de tekst plaatst u twee retourlinks naar uw eigen site. U uploadt het artikel naar bijvoorbeeld Ezine. Dat plaatst uw artikel in in van de vele categorieën die te maken heeft met de inhoud van uw bericht.

      keywords-320

      Sleutelwoorden in domeinnamen

        keywords-320Er wordt heel wat afgediscussieerd in SEO land over de kracht van sleutelwoorden in domeinnamen. Wie een zoekterm in de domeinnaam heeft zitten zou automatisch beter scoren op die term.

        In een recente video op Youtube is Matt Cutts verder ingegaan op de kracht van zoektermen in domeinnamen. Enerzijds wordt bevestigd dat een zoekterm in een domeinnaam er vaak voor zorgt dat het desbetreffende domein dan ook beter scoort.

        Anderszijds laat Cutts zien dat de echt succesvolle domeinnamen, Google, Yahoo, Digg en Twitter, bijvoorbeeld geen sleutelwoorden in de domeinnaam bevatten en toch heel succesvol zijn.

        Twitter voor een betere positie

          In mei 2010 gaf Google aan géén rekening te houden in de zoekresultaten met de aanwezigheid van een site op Twitter. Met andere woorden, het leek niet zoveel zin te hebben om actief op Twitter te zijn, althans niet voor SEO. Maar daarin is verandering gekomen.

          Recent is bekend gemaakt dat -in tegenstelling tot eerdere berichten- Google wel degelijk rekening houdt met de activiteiten van een persoon, site of bedrijf op Twitter. Er wordt een soort ‘Twitter-reputatie’ vastgesteld.

          Uw reputatie als winkelier telt ook op internet

            Iedere winkelier heeft een reputatie. Dit geldt ook -zij het in mindere mate- voor webwinkeliers. Maar daar komt verandering in. Google heeft aangegeven om de reputatie van een webwinkel mee te laten wegen in de ranking criteria van de zoekmachine. Deze reputatie als webwinkel staat volledig los van de reputatie die de website heeft als gevolg van inkomende links, content etc…

            De score van een webwinkel is niet louter gebaseerd op goede of slechte reviews van klanten.